L'Oréal má každý rok okolo 600 nových patentov. Vyvíja tak stále nové, šetrné a účinné výrobky v oblasti kozmetiky i starostlivosti o vlasy.
L'Oréal má každý rok okolo 600 nových patentov. Vyvíja tak stále nové, šetrné a účinné výrobky v oblasti kozmetiky i starostlivosti o vlasy.

L’Oréal sa venuje starostlivosti o vlasy a krásu už viac ako 100 rokov

L’Oréal má každý rok okolo 600 nových patentov. Vyvíja tak stále nové, šetrné a účinné výrobky v oblasti kozmetiky i starostlivosti o vlasy.

Za minulý rok L’Oréal zaregistroval 624 inovatívnych patentov v oblasti krásy. Firma sa už od svojho vzniku intenzívne zameriava na výskum a inovácie, ktoré potom ďalej využíva pri vývoji a výrobe kozmetických produktov. Za minulý rok spoločnosť investovala do výskumu viac ako 857 miliónov eur, na výskume sa pritom podieľa na 4 009 skúsených odborníkov.

L’Oréal prichádza s inováciami v kozmetike od 90. rokov vďaka svojmu vedeckému zázemiu. Poznatky potrebné k vývoju získava z výskumných centier, ktoré vybudoval na niekoľkých miestach vo svete. Firme sa tak darí každým rokom posúvať kozmetický priemysel o krok ďalej. Jedným z príkladov môže byť vývoj molekuly LR 2412, ktorý je postavený na procese regenerácie zjazveného tkaniva u rastlín. Použitím tejto zložky sa vedcom podarilo preniknúť do všetkých úrovní pokožky a regenerovať ju. Výskum tejto molekuly trval 12 rokov a bolo na neho využité 20 patentov.

L'Oréal prichádza s inováciami v kozmetike od 90. rokov vďaka svojmu vedeckému zázemiu.
L’Oréal prichádza s inováciami v kozmetike od 90. rokov vďaka svojmu vedeckému zázemiu.

„Naším cieľom nie je len skúmanie pokožky, ale aj vlasov a ďalej bežných kozmetických postupov v rôznych krajinách sveta. Aby sme mohli dosahovať efektívnych výsledkov, máme niekoľko výskumných centier po celom svete, kde sa zameriavame na starostlivosť o vlasy či pleť a prispôsobujeme vývoj lokálnym potrebám spotrebiteľov.“ Hovorí Patricia Pineau, riaditeľka komunikácie sekcie Research & Innovation L’Oréal.

Patricia Pineau, riaditeľka komunikácie sekcie Research & Innovation L'Oréal.
Patricia Pineau, riaditeľka komunikácie sekcie Research & Innovation L’Oréal.

L’Oréal sa zaviazal k udržateľnému a zodpovednému správaniu v rámci inovácií s tým, že prioritou spoločnosti sú najmä pre spotrebiteľov bezpečné produkty. L’Oréal je tak vyvíja šetrnými technológiami za pomoci umelo vytvorených modelov častí ľudského tela, ako je napríklad počítačová modelácia ľudskej kože (EpiSkin). Vďaka tomu potom odborníci dokážu predpovedať fyziologické reakcie. Medzi ekologické výrobky patria napr. šampóny, ktoré sú z 88% biologicky rozložiteľné. V súčasnej dobe pracuje výskumný tím firmy tiež na vývoji šampónov, pri ktorých používanie bude stačiť na opláchnutie vlasov len jeden liter vody.

Od svojho vzniku spoločnosť vždy investovala do výskumu a inovácií, aby rozklíčovala tajomstvo ľudských vlasov, pokožky a prehĺbila myšlienku spojenia vedy a krásy. Túto filozofiu dal L’Oréal jej zakladateľ Eugene Shueller, ktorý bol svetoznámym chemikom a tvorcom prvých „neprírodných“ farieb na vlasy. Niektoré z jeho poznatkov využíva kozmetický priemysel dodnes.

Tím sekcie Research & Innovation v L'Oréal sa za posledných 20 rokov výrazne rozrástol.
Tím sekcie Research & Innovation v L’Oréal sa za posledných 20 rokov výrazne rozrástol.

Tím sekcie Research & Innovation v L’Oréal sa za posledných 20 rokov výrazne rozrástol, a tos cieľom byť stále v čele vedeckého pokroku, najmä vďaka spolupráci s poprednými svetovými odborníkmi z rôznych oblastí. Ich práca je každý rok predmetom niekoľkých sto registrovaných prihlášok na inovatívne patenty, ktoré sú základným prvkom pre výrobu tisícky produktov. Viac informácií k vedeckej sekcii môžete nájsť na stránkach www.loreal.com/research-innovation/our-innovation-model/the-pillars-of-responsible-innovation.aspx.

O spoločnosti L’Oréal

L’Oréal sa venuje kráse – kozmetickému priemyslu už viac ako 100 rokov. Jej portfólio číta 28 medzinárodných, vzájomne sa doplňujúcich značiek. L’Oréal je čoby popredná svetová kozmetická firma prítomná vo všetkých distribučných sieťach deliacich sa na 4 divízie: na trhu spotrebného tovaru, teda v obchodných domoch, supermarketoch a drogériách, v cestovnom maloobchode aj v značkových predajniach a parfumériách. Celá skupina vygenerovala v roku 2013 obrat vo výške 23 miliárd eur a po celom svete zamestnáva 77 500 ľudí. Samotným jadrom (stratégií) L’Oréal je výskum a inovácia. Tomu sa venuje špecializovaný tím zložený z viac ako 4 000 ľudí, pracujúci na plnenie kozmetických túžob po celom svete a prilákanie ďalšej miliardy nových zákazníkov. Na konci roka 2013 vydala spoločnosť nový záväzok udržateľnosti pre rok 2020 „Sharing Beauty with all“, ktorý stanovil veľmi ambiciózne ciele pre udržateľný rozvoj naprieč hodnotovým systémom celej skupiny.

O L’Oréal Česká republika a Slovensko

Na českom trhu spoločnosť L’Oréal funguje od roku 1994 a v súčasnosti zamestnáva na 300 zamestnancov. V Českej republike sídli vedenie pre Českú a Slovenskú republiku a Maďarsko. Generálnym riaditeľom je Laurent Boukobza.

Zdroj obrázkov: L’Oréal